HVORFOR ER VAND VIGTIGT

HVOR MANGE PROTEINER HAR DIN KROP BRUG FOR?

Vi har ikke alle brug for den samme mængde proteiner. Jo mere du træner, mere protein har kroppen brug for. Jo mere du vejer jo mere protein har kroppen brug for.

Man beregne sin mængde proteiner pr kg vægt samt hvor meget man belaster kroppen.  En god tommelfingerregel er derfor:

  • Personer som ikke træner eller har andet fysisk arbejde skal gange 0,85 med pr kg vægt man vejer
  • Personer som træner cardio eller anden form for udholdningsidræt men som ikke har et fysisk arbejde skal gange 1,2 pr kg vægt  man vejer men personer som både træner cardio og har et hårdt fysisk arbejde skal gange 1,5 pr kg vægt de vejer
  • Personer som udøver hård styrketræning men ikke har et hårdt fysisk arbejde skal gange 1,5 pr kg vægt de vejer  men derimod man også har et fysisk arbejde eller fx løber meget også skal gange 2,5 pr kg vægt man vejer.

Det vil altså sige har man en person der vejer 67 kg og til dagligt sider på kontor styrketræner 3 gange dagligt skal man gange 67 kg med 1,5 og vil derfor skulle indtage 100,5 gram proteiner på daglig basis for at kunne velligeholde kroppens funktioner optimalt.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

 

Næste indlæg

HVORFOR ER VAND VIGTIGT